Webdesign

Website tekstschrijver

De juiste tekst is goed voor je SEO.

Website tekstschrijver nodig? De inhoud (content) van je website is één van de belangrijkste factoren van je website. Content is belangrijk om bezoekers op je site te houden en bovendien ook goed voor je SEO.

Zorg ervoor dat je teksten goed geschreven zijn. Schrijf daarom dus niet alleen voor Google maar vooral voor je bezoeker. Dus geef je bezoeker antwoord op de zoekvraag. Content & content; daar draait het anno 2020 om!

Moeite met webtekst schrijven.

Hoe hou je je bezoekers op je site?

Standaard maken we websites welke SEO vriendelijk zijn ingericht. Door het gebruik van de juiste zoektermen, gebruik van headers en goede teksten hou je je bezoekers op je site.

Door de juiste tekst te schrijven, ben je bovendien beter vindbaar bij de zoekmachines. Besteed aan je website teksten dan ook veel aandacht en schrijf daarom tegelijkertijd zo ‘natuurlijk’ mogelijk.

Website tekstschrijver nodig?

Hulp nodig bij het schrijven van webteksten en zoektermen? Website tekstschrijver nodig? Dan helpen we je graag op weg. Dus neem gewoon contact met ons op.

Taalvouten

“Soms kan het nuttig zijn om ‘taalvouten’ te maken. Daarentegen als een woord of zoekterm vaak verkeerd wordt ingetikt, kun je hier om die reden juist gebruik van maken 😉

Kijk bijvoorbeeld ook eens naar meerdere spellings-mogelijkheden.
Bijvoorbeeld de één heeft het over een kadobon en een ander over cadeaubon.

Maak hier gebruik van zodat je op beide woorden goed gevonden wordt bij de zoekmachines zoals Google en Bing.”

Tips voor het schrijven voor je website.

Schrijf voor mensen, niet voor zoekmachines

In tegenstelling tot lezen van papier wil een website bezoeker in één oogopslag zien of de site de informatie biedt wat de moeite van het lezen waard is. Bezoekers zijn vaak gehaast en geneigd door te klikken naar andere sites. Website teksten dienen daarom bondig, aantrekkelijk en ‘scanbaar’ te zijn. Deel je teksten op in ‘stukjes’ waardoor je ook gebruik van witruimte kunt maken.

Val met de deur in huis

Plaats de belangrijkste of meest actuele inhoud bovenaan het artikel. Daardoor maak je de bezoeker duidelijk wat hij/zij op die webpagina kan verwachten.

Stel de zoekvraag van de bezoeker voorop

De meeste bezoekers komen met een concrete zoekvraag op een website. Speel hierop in door aan te sluiten bij de informatiebehoefte van de doelgroep.

Stel jezelf niet de vraag; ‘Welke informatie wil ik aanbieden op mijn website?’ Maar draai in eerste plaats de vraag eens om; ‘Welke informatie zoekt de doelgroep op mijn site?’.

Vraag je bij het schrijven van de website tekst dus voortdurend af: ‘Is deze informatie relevant?’ en bovendien ‘Welke zoekvraag geeft antwoord op mijn tekst?’.

De kunst van het weglaten

Als een bezoeker niet snel genoeg vindt wat hij zoekt, is hij weer weg, dus schrap overbodige tekst. Zet folderteksten niet 1-op-1 op een webpagina, maar herschrijf dit tot korte teksten. Pas het gebruik van vakjargon en (ambtelijk) taalgebruik aan op het kennisniveau van de doelgroep.

Schrijf ‘scanbaar’

  • Maak korte paragrafen
  • Bedenk goede inhoudelijke tussenkopjes (dus niet ‘Algemeen’, ‘Inleiding’ of ‘Welkom op de site van…’)
  • Maak veel gebruik van de kopjes (h1, h2 en h3 tags)
  • Vermijd afkortingen
  • Let op taal- en grammatica fouten
  • Vetgedrukte of schuingedrukte woorden doen het ook goed
  • Maak gebruik van veel witruimte waardoor de pagina overzichtelijk wordt
  • Gebruik opsommingen, dit maakt de tekst vlot leesbaar
  • Vermijd lange tekstblokken
  • indien dit laatste onvermijdelijk is; gebruik dan interne links.

Verlies het doel niet uit het oog

Al met al gaat het erom de klant tot actie te laten komen. Dit kan door middel van;

  • Contact opnemen
  • Een offerte aanvragen
  • Inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Een actie of enquête toevoegen
  • Maak het de bezoeker gemakkelijk met een duidelijke link of button naar de nieuwsbrief of het aanmeldingsformulier.

Maak gebruik van links

Voor een bezoeker moet het duidelijk zijn naar welke informatie een link leidt. Zet in je tekst links naar andere relevante content op de website. Op deze manier blijft de bezoeker op je website.

website ontwerper breda
SEO website laten maken

Trots op onze reviews.

Binnen no-time logo, huisstijl en website

Floortje Thieleman, Laat je horen
www.laat-je-horen.nl

Fijn samenwerken met ItDentity! Ingrid stelde me de juiste vragen en ontwikkelde zo de huisstijl die het beste bij Laat je Horen! past. Ze vroeg regelmatig om reflectie om te kijken of ze het inderdaad goed had ingeschat én ontwierp vervolgens in no time een prachtig logo, website, visitekaartjes, briefpapier,..). Top!

Uitstraling past perfect

J. de Hoon, Administratiekantoor De Hoon
www.jdehoon.nl

Al jaren werkt ons kantoor samen met Itdentity. ItDentity verzorgt voor ons, naar volle tevredenheid, de huisstijl, ontwerpen en al het drukwerk. Na vele jaren was onze website toe aan een grondige make-over.

ItDentity heeft gezorgd voor een nieuwe website welke vrijwel meteen voldeed aan onze wensen en verwachtingen. Het ontwerp van de website sluit naadloos aan bij de huisstijl en heeft een uitstraling die naar onze mening perfect past bij ons kantoor.
Kortom, Ingrid is zeer goed in staat om de we snsen en ideeen van de klant te vertalen naar een ontwerp dat aan de verwachtingen voldoet.

Super meegedacht met onze wensen en een nog betere website dan onze verwachtingen!

Ivo Kuypers, Estrellas
www.estrellasbreda.nl

Ingrid is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op website gebied en beheerst deze ook uitstekend. Er is goed geluisterd naar onze wensen en het resultaat is een website die straalt van perfectie.

Pluspunten: Ingrid kan zich goed inleven in de wensen van de cliënt en wensen uitvoeren. Lijntjes zijn kort.

Scroll naar top