Webdesign

Website tekstschrijver

Website tekstschrijver / website tekst laten schrijven

Website tekstschrijver

Op zoek naar een website tekstschrijver? De inhoud (content) van je website is één van de belangrijkste factoren van je website. We maken websites welke standaard zoekmachinevriendelijk zijn. Maar content is belangrijk om bezoekers op je site te houden maar ook voor zoekmachines zoals Google & Bing om goed gevonden te worden.

Zorg ervoor dat je teksten goed geschreven zijn. Schrijf niet alleen voor Google maar voor je bezoeker. Tenslotte zijn je website bezoekers degenen die je wilt bereiken. Geef ze antwoord op de vraag waarnaar ze zoeken op een bepaalde pagina. Content & content; daar draait het anno 2020 om!

Helpende hand nodig? We helpen je graag verder.

Moeite met webtekst schrijven.

Door het gebruik van de juiste zoektermen en passende teksten hou je je bezoekers op je site. Door goede tekst te schrijven, ben je ook beter vindbaar bij de zoekmachines. Besteed aan je website teksten ook de nodige tijd en schrijf zo ‘natuurlijk’ mogelijk.

Hulp nodig bij het schrijven van webteksten en zoektermen? We helpen je graag op weg. Neem gewoon contact met ons op.

website onderhoud breda

Taalvouten

“Soms kan het nuttig zijn om ‘taalvouten’ te maken. Als een woord of zoekterm vaak verkeerd wordt ingetikt, kun je hier weer juist gebruik van maken 😉

Kijk ook naar meerdere spellingsmogelijkheden.
Voorbeeldje; de één heeft het over een kadobon en een ander over cadeaubon.

Maak hier gebruik van zodat je op beide woorden goed gevonden wordt bij de zoekmachines zoals Google en Bing.”

Tips voor het schrijven van website tekst.

Schrijf voor mensen, niet voor SEO machines

In tegenstelling tot lezen van papier wil een website bezoeker in één oogopslag zien of de site de informatie biedt wat de moeite van het lezen waard is. Bezoekers zijn vaak gehaast en geneigd door te klikken naar andere sites. Website teksten dienen daarom bondig, aantrekkelijk en ‘scanbaar’ te zijn. Deel je teksten op in ‘stukjes’ en maak gebruik van witruimte.

Val met de deur in huis

Plaats de belangrijkste of meest actuele inhoud bovenaan het artikel. Zo maak je de bezoeker duidelijk wat hij/zij op de webpagina kan verwachten.

Stel de zoekvraag van de bezoeker voorop

De meeste bezoekers komen met een concrete zoekvraag op een website. Speel hierop in door aan te sluiten bij de informatiebehoefte van de doelgroep.

Stel jezelf niet de vraag; ‘Welke informatie wil ik aanbieden op mijn website?’ maar draai de vraag om; ‘Welke informatie zoekt de doelgroep op mijn site?’.

Vraag je bij het schrijven van de website tekst dus voortdurend af: ‘Is deze informatie relevant?’ en ‘Welke zoekvraag beantwoordt mijn tekst?’.

De kunst van het weglaten

Als een bezoeker niet snel genoeg vindt wat hij zoekt, is hij weer weg. Dus schrap overbodige tekst. Zet folderteksten niet 1-op-1 op een webpagina. Maak hier korte teksten van. De volledige tekst kun je altijd aanbieden als een download of doorlink naar een andere webpagina. Pas het gebruik van vakjargon en (ambtelijk) taalgebruik aan op het kennisniveau van de doelgroep.

Schrijf ‘scanbaar’

  • Maak korte paragrafen
  • Bedenk goede inhoudelijke tussenkopjes (dus niet
  • ‘Algemeen’, ‘Inleiding’ of ‘Welkom op de site van…’)
  • Maak veel gebruik van deze kopjes (h1, h2 en h3 tags)
  • Vermijd afkortingen
  • Let op taal- en grammatica fouten
  • Maak gebruik van vetgedrukte of schuingedrukte woorden
  • Maak gebruik van veel witruimte
  • Maak gebruik van opsommingen
  • Vermijd lange tekstblokken, indien onvermijdelijk; gebruik interne links (links binnen de website) om het overzicht te vergroten.


Verlies het doel niet uit het oog

Het gaat er immers om om de klant tot actie te laten komen. Dit kan door middel van;

  • Contact opnemen
  • Een offerte aanvragen
  • Inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Een actie of enquête toevoegen
  • Maak het de bezoeker gemakkelijk met een duidelijke link of button naar de nieuwsbrief of het aanmeldingsformulier.

Maak gebruik van links

Voor een bezoeker moet het duidelijk zijn naar welke informatie een link leidt. Zet in je tekst links naar andere relevante content op de website. Op deze manier blijft de bezoeker op je website.

website ontwerper breda
SEO website laten maken

Trots op onze reviews.

Binnen no-time logo, huisstijl en website

Floortje Thieleman, Laat je horen
www.laat-je-horen.nl

Fijn samenwerken met ItDentity! Ingrid stelde me de juiste vragen en ontwikkelde zo de huisstijl die het beste bij Laat je Horen! past. Ze vroeg regelmatig om reflectie om te kijken of ze het inderdaad goed had ingeschat én ontwierp vervolgens in no time een prachtig logo, website, visitekaartjes, briefpapier,..). Top!

Uitstraling past perfect

J. de Hoon, Administratiekantoor De Hoon
www.jdehoon.nl

Al jaren werkt ons kantoor samen met Itdentity. ItDentity verzorgt voor ons, naar volle tevredenheid, de huisstijl, ontwerpen en al het drukwerk. Na vele jaren was onze website toe aan een grondige make-over.

ItDentity heeft gezorgd voor een nieuwe website welke vrijwel meteen voldeed aan onze wensen en verwachtingen. Het ontwerp van de website sluit naadloos aan bij de huisstijl en heeft een uitstraling die naar onze mening perfect past bij ons kantoor.
Kortom, Ingrid is zeer goed in staat om de we snsen en ideeen van de klant te vertalen naar een ontwerp dat aan de verwachtingen voldoet.

Super meegedacht met onze wensen en een nog betere website dan onze verwachtingen!

Ivo Kuypers, Estrellas
www.estrellasbreda.nl

Ingrid is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op website gebied en beheerst deze ook uitstekend. Er is goed geluisterd naar onze wensen en het resultaat is een website die straalt van perfectie.

Pluspunten: Ingrid kan zich goed inleven in de wensen van de cliënt en wensen uitvoeren. Lijntjes zijn kort.

Scroll naar top