Digitale nieuwsbrieven

Nieuwsbrief maken heel eenvoudig
Goedkoop en eenvoudig
Nieuwsbrief maken groot bereik
Groot bereik
Nieuwsbrief statistieken uitlezen
Nieuwsbrief statistieken
Nieuwsbrief maken agenda beheren
Agenda beheer
  • Start
  • Webdesign
  • Nieuwsbrieven digitaal

Digitale nieuwsbrieven laten maken

Een nieuwsbrief is een eenvoudige manier om een grote groep mensen in één keer aan te spreken. Door bestaande en potentiële klanten te informeren, creëer en behou je betrokkenheid. Maar hoe vaak krijg je een mail in je mailbox waardoor je meteen in actie komt? Waarschijnlijk zelden tot nooit. Ook je potentiële klanten vergaat het daarin niet anders.

Het doel om een nieuwsbrief te versturen is dus niet om direct omzet te scoren. Men heeft gemiddeld zo'n 7 contactmomenten nodig vóórdat via internet een aankoopbeslissing wordt genomen. Nieuwsbrieven met regelmaat versturen is dus wel van belang.

Wat kun je wél bereiken met het versturen van een nieuwsbrief?

  • Onder de aandacht blijven bij de doelgroep
  • Het positioneren als autoriteit op je vakgebied
  • Doelgroep aanzetten om na de denken over de door jouw bepaalde onderwerpen

Praktische tips

  • Kies voor pakkende headers (koppen)
  • Net als bij websites wordt de tekst van nieuwsbrieven 'gescand';
  • Kort en bondig is noodzaak
  • Verwijs voor meer informatie naar het volledige artikel op je website
  • Zorg dat de content gedeeld kan worden via Social Media
  • Verstuur nieuwsberichten met regelmaat (2-wekelijks of maandelijks)
  • Zorg voor een duidelijke en eenvoudige uitschrijfmogelijkheid
  • Gebruik geen reclame in je nieuwsbrief
  • Evalueer de resultaten en doe hier je voordeel mee.

Stuur gerichte nieuwsbrieven

Mensen zijn gevoelig voor reclame en spam. Je huidige klantenkring kun je met regelmaat gerichte nieuwsbrieven sturen. Maar het wordt niet echt gewaardeerd wanneer je potentiële klanten bestookt met aanbiedingen, reclame of productnieuws. Potentiële klanten kun je dus beter anders benaderen.

Als je geen reclame kunt sturen, wat dan wel?

  • Publiceer informatie of tips waar je doelgroep écht iets aan heeft
  • Publiceer informatie waarvan je echt kennis van zaken hebt
  • Publiceer informatie welke de opinie of houding van je doelgroep positief beïnvloedt.
Op deze manier geef je potentiële klanten iets waar ze iets mee kunnen en waarvan jij de expertise hebt. Op deze manier leert men je kennen als een betrouwbare specialist op je vakgebied. Zo creëer je een netwerk om je heen van personen die je waarderen, je aanbevelen én aan je denken op het moment dat ze daadwerkelijk iets nodig hebben.

Ok, en als ItDentity de nieuwsbrieven gaat verzorgen?

  • Wij beheren de agenda. Regelmaat en frequentie blijven op deze manier gewaarborgd.
  • In overleg met jou worden de onderwerpen bepaald.
  • De template hebben we reeds in een eerder stadium gerealiseerd (eenmalige investering).
  • De input wordt in de nieuwsbrief template verwerkt en voorzien van passende afbeeldingen.
  • De afbeeldingen worden gecontroleerd op de juiste resolutie. Links worden geverifieerd.
  • Tijdens dit opmaakproces wordt de tekst op taalfouten gecontroleerd en er wordt gekeken of de tekst 'lekker loopt'.
  • Omdat een nieuwsbrief kort en bondig dient te zijn, verwijzen we middels 'lees meer' links naar uw website.
  • De relevante artikelen plaatsen we om deze reden dus ook op de site.
  • Tussentijds worden er testen uitgevoerd, welke je ook ontvangt. Zo kun je het hele traject volgen.
  • Na je definitieve akkoord wordt de nieuwsbrief verzonden op een afgesproken tijdstip.
  • Je krijgt online toegang tot de resultaten. Op deze manier kun je doeltreffend inspelen op de behoeften van je abonnees.

Mailing lijst

De mailinglijst geeft de kans om het noodzakelijke vertrouwen op te bouwen. Er zijn wettelijke regels voor het opbouwen van een mailinglijst. In het kort gezegd mogen de volgende groepen mensen mogen op je mailinglijst komen:
  • Degenen die hun interesse in uw diensten hebben laten blijken door een dienst af te nemen
  • Degenen die je expliciet toestemming hebben gegeven.
Waarschijnlijk heb je al een mailinglijst want iedereen die ooit iets van je afgenomen heeft, mag je op die lijst zetten. Wel dien je rekening te houden met de twee volgende voorwaarden:
  • Als mensen vroeger iets van je afgenomen hebben, moet het om een soortgelijk product of dienst gaan
  • De nieuwsbrief moet een eenvoudige afmeldoptie bevatten.
Klik hier als je meer wilt lezen over de wetgeving in verband met de nieuwe Code e-mail.

Hulp nodig met nieuwsbrief maken?

Laat het ons weten en wij gaan graag voor je aan de slag!
  • Wat je kunt verwachten van je website

  • Er wordt met je meegedacht over logische structuur en invulling website
  • Zelf je website beheren met een eenvoudig CMS
  • Webdesign op maat; professionele en creatieve websites
  • Responsive webdesign; geoptimaliseerde website voor desktop, laptop en smartphone
  • Standaard zoekmachine vriendelijk ingericht
  • Voorzien van Google Analytics; bekijk zelf hoe vaak je website bezocht wordt
  • Ondersteuning, onderhoud en service van je website
  • Alles onder 1 dak; ontwerpstudio, website opmaak en drukwerk
  • Eén ontwerper, één aanspreekpunt, korte lijntjes dus
  • Snelle levertijden

Interesse?

Vul je gegevens in en wij nemen graag heel snel contact met je op!

Internetbureau Breda

T 076 521 2308
M 06 1048 0648
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.