SEO

Zoekmachine optimalisatie

SEO zoekmschine optimalisatie Breda

SEO / Zoekmachine optimalisatie

SEO (zoekmachine optimalisatie) voor als je met je website zichtbaar wilt zijn op de eerste pagina van Google. En dan bij voorkeur op één van de bovenste posities.

Met SEO komen bezoekers op je site via de organische zoekresultaten. Deze bezoekers zijn speciaal op zoek naar een dienst of product welke jij aanbiedt. Je wordt dus op het juiste moment gevonden door de juiste doelgroep.

Belangrijk is alleen wel dat je daar dan ook staat, op die eerste pagina van Google en bovenaan bij de zoekresultaten.

SEO, werken aan organische vindbaarheid.

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. SEA (Google Ads, voorheen AdWords) staat voor Search Engine Advertising (adverteren in zoekmachines).

  • SEO heeft dus betrekking op de organische (onbetaalde) zoekresultaten.

  • SEA bevat de betaalde zoekresultaten.

Google Ads (SEA) is op korte termijn zeer effectief terwijl SEO een lange termijn strategie omvat. Een goede optimalisatie zorgt ervoor dat je langdurig op hoge posities te vinden bent en daardoor ben je beter vindbaar. Meer website bezoekers levert je meer potentiële klanten op met als resultaat meer omzet.

ik wil hoog in google komen breda
SEO Breda

Voordelen van SEO.

  • Langdurig effect van zoekmachine marketing

  • Meer naamsbekendheid en zichtbaarheid

  • Geen kosten per klik voor bezoekers naar jouw website

  • Meer bezoek en daardoor meer (potentiële) klanten, hogere CTR (Click To Rate)

  • Het effect is meetbaar (Google Analytics)

  • SEO trekt de juiste bezoekers aan door de specifieke zoekopdracht

  • Het zorgt voor vertrouwen

“Met SEO bereik je langdurige resultaten in de organische zoekresultaten. Helaas kun je, nadat er hard aan je SEO gewerkt is, niet achterover leunen.

Om op die felbegeerde hoge posities te blijven, zal er continue gewerkt moeten worden aan je website.

Je concurrenten zitten immers ook niet stil en ook Google wijzigt het algoritme waarmee ze websites ranken jaarlijks zo’n 500 keer.”

Zoekwoorden onderzoek.

We beginnen met het onderzoeken welke zoekwoorden/zoektermen interessant zijn voor jouw website. Hiervoor gebruiken we diverse tools maar ook gewoon gezond verstand. Tenslotte zijn de bezoekers van je site gewoon mensen.

Ook vragen we aan jou om een lijst te maken met zoektermen welke relevant zijn in jouw branche. Jij kent je eigen bedrijf & branche als geen ander. Zo kunnen we samen de beste zoekwoorden/termen verzamelen.

Concurrentie analyse.

Wil je hoog scoren in Google dan zul je de concurrentie voorbij moeten streven. Om te bepalen waarom je concurrenten hoger scoren dan jij met je website voeren we een concurrentie analyse uit.

Website structuur.

We onderzoeken de structuur van je website. Zijn alle onderwerpen op een logische manier ondergebracht?

Een overzichtelijke website structuur zorgt voor een duidelijke sitemap welke door Google geïndexeerd wordt. Maar ook hier weer, de site wordt door mensen bekeken dus in de eerste plaats is het belangrijk dat je bezoekers snel de informatie kan vinden waar hij/zij naar op zoek is.

Technische aspecten website.

Voor het goed scoren met SEO zijn ook de technische aspecten van je website van belang. Wat is de laadtijd van de website? Zijn de URL’s leesbaar? Geeft de site 404 errors doordat pagina’s niet gevonden kunnen worden?

Met een technisch goed geoptimaliseerde website zorg je ervoor dat de relevantie van je website stijgt waardoor je weer beloond wordt door Google én je doet er ook je bezoekers een groot plezier mee.

Website content.

De content van je website is o zo belangrijk om goed gevonden te worden door Google. Het gaat niet alleen om de inhoudelijke tekst (welke uiteraard ook heel belangrijk voor je site is) maar ook of er goed gebruik gemaakt wordt van headers.

Het moet prettig leesbaar zijn dus korte paragrafen, gebruik opsommingen etc.

Vergeet ook de afbeeldingen niet. Een goede bestandsnaam zoals ‘beter-vindbaar-met-je-website’ doet het beter dan ‘img20179’. En hebben je afbeeldingen een ‘Alt’ tekst?

Linkbuilding.

Linkbuilding is een SEO strategie om websites hoger in de zoekresultaten van Google te krijgen. Dit door linkjes te verzamelen vanaf andere website naar jouw website.

Misbruik van linkbuilding levert je Google penalty’s op welke kunnen resulteren in een lagere ranking of je site wordt volledig verwijderd uit de Google index.

Linkbuilding moet zorgvuldig gedaan worden, niet te snel en alleen relevante links kunnen helpen om je website meer authoriteit te geven.

Originele website laten maken, Breda - Etten-Leur

Trots op onze reviews.

Professioneel, kennis van zaken, deskundig en betrokken

Elita Wagenmakers, Elitaz
www.elitaz.nl

Ingrid van ItDentity heeft op mijn webshop de zoekmachine optimalisatie (SEO) toegepast en met resultaat. Hoe moeilijk het mij ook leek om hoog te scoren in google, Ingrid is het gelukt om dit voor elkaar te krijgen.

Mijn webshop www.elitaz.nl wordt goed gevonden en ik ben dus dik tevreden. Ook heeft ze me handvatten aangereikt om dit in de toekomst te kunnen blijven toepassen.

Bovenaan bij de zoekmachines

Ivo Kuypers, OVI Electra
www.ovi-electra.nl

ItDentity in de persoon van Ingrid heeft de website van OVI Electra wederom perfect en snel bijgewerkt.
Ze krijgt het telkens weer voor elkaar mijn bedrijf bovenaan bij de zoekmachines te laten verschijnen. Heeft mij al veel klanten opgeleverd. Ingrid, ga zo door!

ItDentity is een betrouwbare grafische partner

Irma de Bont, Sveavita
www.sveavita.nl

ItDentity heeft voor SveaVita een mooie en functionele website ontwikkeld: www.sveavita.nl. Gedurende het gehele traject was er sprake van korte communicatielijnen tussen Ingrid Bastiaansen van ItDentity en SveaVita). Dit heb ik als heel prettig ervaren.

Bovendien leverde Ingrid niet alleen een puur grafisch product af, maar zij dacht ook op constructieve wijze conceptueel/tekstueel mee om zo tot een look & feel te komen die daadwerkelijk bij SveaVita past en bovendien – niet onbelangrijk – de geïnteresseerde bezoeker ook aanspreekt! Daarbij krijgt ook het belang van een uitstekende vindbaarheid op Google de nodige aandacht.

Pluspunten: Snel schakelen, constructief meedenken, out-of-the-box input, totaalvisie.

Scroll naar top