SEO

Zoekmachine optimalisatie

SEO / Zoekmachine optimalisatie.

SEO (zoekmachine optimalisatie) voor als je met je website op de eerste pagina van Google wilt staan. En dan bij voorkeur bovenaan.

Met SEO komen bezoekers op je site via de organische zoekresultaten. Deze bezoekers zijn speciaal op zoek naar een dienst of product welke jij aanbiedt. Je wordt dus op het juiste moment gevonden door de juiste doelgroep. Maar dan moet je wel ergens bovenaan staan uiteraard. Nagenoeg niemand kijkt verder dan pagina 2…

SEO, werken aan de organische vindbaarheid van je website.

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. SEA staat voor Search Engine Advertising (adverteren in zoekmachines).

  • SEO heeft dus betrekking op de organische (onbetaalde) zoekresultaten.
  • SEA bevat de betaalde zoekresultaten.

Google Ads (SEA) is op korte termijn zeer effectief terwijl SEO een lange termijn strategie omvat. Een goede optimalisatie zorgt ervoor dat je langdurig op hoge posities te vinden bent. Het spreekt voor zich dat je daardoor beter vindbaar bent. Meer website bezoekers levert je meer klanten op. En dus genereer je hiermee meer omzet.

SEA en SEO, een voorbeeld.

Ter illustratie hieronder een voorbeeld van SEA en SEO. De zoekopdracht is ‘catalogus ontwerper‘. De getoonde advertentie sluit echter niet aan bij de zoekopdracht. Deze gaat over het zelf maken van een digitale catalogus. Maar dat was dus niet de vraag. De organische zoekresultaten welke volgen (SEO) sluiten wel aan bij de vraag. Dit is dus relevante informatie. Waar zou jij op klikken?

Om deze reden kiezen ook andere website gebruikers voor de organische zoekresultaten. Dit geeft het belang van SEO aan.

SEO Breda

Voordelen van SEO.

  • Langdurig effect van zoekmachine marketing
  • Meer naamsbekendheid en zichtbaarheid
  • Geen kosten per klik voor bezoekers naar je site
  • Meer bezoek en daardoor meer klanten
  • Hogere CTR (Click To Rate)
  • Het effect is meetbaar (Google Analytics)
  • SEO trekt de juiste bezoekers aan door de specifieke zoekopdracht
  • Een website welke goed vindbaar is, straalt vertrouwen uit

SEO voor langdurige resultaten

“Met SEO bereik je langdurige resultaten in de organische zoekresultaten. Is dit eenmaal bereikt dan kun je echter niet achterover leunen.

Wil je op die felbegeerde hoge posities blijven? Dan zal er continue bijgestuurd moeten worden. Je concurrenten zitten immers ook niet stil. Maar ook Google wijzigt het algoritme waarmee ze websites ranken. En dit jaarlijks zo’n 500 keer.”

Hoe gaan we te werk met je SEO.

Zoekwoorden onderzoek.

We beginnen met het onderzoeken welke zoekwoorden interessant zijn voor jouw website. Hiervoor gebruiken we diverse tools maar ook een portie gezond verstand. Tenslotte zijn de bezoekers van je site ook gewoon mensen.

Ook vragen we je om een lijst te maken met zoekwoorden. Zoektermen waarvan jij denkt dat deze potentie hebben. Jij kent je bedrijf en branche immers als geen ander. Zo kunnen we samen de beste zoekwoorden verzamelen. De zoektermen dus waarmee jouw site gevonden moet worden.

Concurrentie analyse.

Wil je hoog scoren in Google dan zul je voor moeten zijn. We moeten bepalen waarom jouw concurrenten nu hoger scoren. Dus volgt hier een concurrentie analyse op.

Website structuur.

Bezoekers willen snel de informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn. Een overzichtelijke website structuur zorgt hiervoor.

We leggen de structuur van je site op de loep. Zijn alle onderwerpen op een logische manier ondergebracht? Geen verdwaalde linken? Kunnen we verbeteringen doorvoeren? Uiteraard wel gelijk met redirects om 404 errors te voorkomen.

Technische aspecten website.

Wil je goed scoren? Dan zijn ook de technische aspecten van je site van belang.

  • Wat is de laadtijd van de website?
  • Wordt de site ook mobiel goed weergegeven?
  • Zijn de URL’s leesbaar?
  • Geeft de site 404 errors doordat pagina’s niet gevonden kunnen worden?
  • Zijn er voldoende interne en externe links?

Dit en meer onderzoeken we voor een SEO vriendelijke website. Om de beste resultaten te kunnen bereiken.

Met een goed geoptimaliseerde website stijgt de relevantie van je website. Hiermee doe je je bezoekers een groot plezier. En ook Google kan dit waarderen.

Website content.

Content is een van de belangrijkste factoren om vindbaar te zijn. De inhoudelijke tekst is belangrijk op je site. Probeer teveel vakjargon te vermijden. Maar behalve de inhoudelijke tekst komt er nog meer bij kijken.

De bezoeker scant slechts vluchtig je website. Het moet dus prettig leesbaar zijn met korte paragrafen. Wordt er gebruik gemaakt van headers, opsommingen?

Vergeet ook de afbeeldingen niet. Een goede bestandsnaam zoals ‘seo-specialist’ doet het beter dan ‘IMG2020’. Hebben je afbeeldingen een ‘Alt’ tekst? Worden er niet te grote bestanden gebruikt?

Lees alles over afbeelding optimalisatie in deze blog. Hiermee kun je zelf al aan de slag.

Linkbuilding.

Linkbuilding is een SEO strategie om websites hoger in de zoekresultaten te krijgen. Dit door linkjes te verzamelen vanaf andere website naar jouw website.

Misbruik van linkbuilding levert je Google penalty’s op welke kunnen resulteren in een lagere ranking. Of nog erger; je site wordt volledig verwijderd uit de Google index…

Linkbuilding moet zorgvuldig gedaan worden en niet te snel. Alleen relevante links kunnen helpen om je website meer autoriteit te geven. De tijd van lukraak linkjes uitwisselen, ligt allang achter ons.

Portfolio.

seo hoog in google breda

Trots op onze reviews.

Professioneel, kennis van zaken, deskundig en betrokken

Elita Wagenmakers, Elitaz
www.elitaz.nl

Ingrid van ItDentity heeft op mijn webshop de zoekmachine optimalisatie (SEO) toegepast en met resultaat. Hoe moeilijk het mij ook leek om hoog te scoren in google, Ingrid is het gelukt om dit voor elkaar te krijgen.

Mijn webshop www.elitaz.nl wordt goed gevonden en ik ben dus dik tevreden. Ook heeft ze me handvatten aangereikt om dit in de toekomst te kunnen blijven toepassen.

Bovenaan bij de zoekmachines

Ivo Kuypers, OVI Electra
www.ovi-electra.nl

ItDentity in de persoon van Ingrid heeft de website van OVI Electra wederom perfect en snel bijgewerkt.
Ze krijgt het telkens weer voor elkaar mijn bedrijf bovenaan bij de zoekmachines te laten verschijnen. Heeft mij al veel klanten opgeleverd. Ingrid, ga zo door!

ItDentity is een betrouwbare grafische partner

Irma de Bont, Sveavita
www.sveavita.nl

ItDentity heeft voor SveaVita een mooie en functionele website ontwikkeld: www.sveavita.nl. Gedurende het gehele traject was er sprake van korte communicatielijnen tussen Ingrid Bastiaansen van ItDentity en SveaVita). Dit heb ik als heel prettig ervaren.

Bovendien leverde Ingrid niet alleen een puur grafisch product af, maar zij dacht ook op constructieve wijze conceptueel/tekstueel mee om zo tot een look & feel te komen die daadwerkelijk bij SveaVita past en bovendien – niet onbelangrijk – de geïnteresseerde bezoeker ook aanspreekt! Daarbij krijgt ook het belang van een uitstekende vindbaarheid op Google de nodige aandacht.

Pluspunten: Snel schakelen, constructief meedenken, out-of-the-box input, totaalvisie.

Scroll naar top